måndag, december 28, 2009

mumin & co

här snöar det än för intresseklubben som antecknar. och ja, jag älsk he än. sitter och försöker börja plugga, men betalar räkningar och känner mig därigenom duktig istället.

hängde med kickan igår och såg mumin. älskar deras attityd till saker. man får inte bli en innesittare för då kan man börja få idéer, och om man mot förmodan skulle börja få idéer så ska man ta sig ett kallt dopp i en isbäck. jag vill också vara vaken med endast en vän och bara käka sylt, se isfrun, pimpla fisk i ett hål i isen och åka på en släktklenod.

sprang på en vän från ett annat liv idag, och fick återigen hjärtsnurp av denna person som har en stor del i förändringen. och det är alltid när jag behöver det som mest jag träffar honom. vi bor inte i samma stad, men så fort vi är i pite springer vi på varandra, kramas och säger hej och hejdå. och det räcker för mig.

det är ju ganska logiskt att det som började en 27e ska få avslutas en 27e. som i en film eller en dikt. och livet, mina vänner, är aldrig som i en teveserie. derek och meredith-livet finns inte. hur gärna vi än vill ha handen på en hemmagjord bomb i en man eller giftas på en post-it eller klippa av Dennys LVAD-sladd. ack, vad jag vill. men ICKET!

1 kommentar:

Mangebange sa...

Muminlivet låter faktiskt rätt skönt..:)

Annars ser jag också en hel del på Grey´s...mycket drama där.!