fredag, december 11, 2009

maybe this christmas

det är riktigt svårt att få någon sorts julkänsla i småland kan jag berätta för er. inte en enda snöflinga så långt ögat kan nå, och inte ens en minusgrad. försöker så gott jag kan med peter jöback. tur att jag ska hem så pass tidigt att julkänslan förhoppningsvis infinner sig litegrann innan julen är helt över! saknar dock strömbackas luciatågande. det var grejer det! om det inte ger julkänsla så vetefan vad som gör.

ikväll blir det att sitta hemma i soffan och mysa med glögg, lussebullar och någon film som jag tänkte låna på biblan. kanske ska utbilda mig samtidigt rentav? lite tati eller bergman eller kurosawa.

dags för skärpning! dags för shanti shanti! dags för livet! dags för uppryckning och pepp! dags att strunta i saker och sluta vänta på att något ska hända! nu är det DAAAAAAAGS!

vit helg here I come!

Inga kommentarer: