torsdag, december 17, 2009

före snö och efter


Detta trodde jag inte när jag flyttade hit! Jag trodde att snön skulle jag få se i Norrland, och att det skulle vara grönt för evigt i Småland. Tänk vilka fördomar och vad fel man kan ha!
Folk har också haft jävligt roligt i snön, de har gjort massor med gubbar runt campus, och vid Roberts hus står en jättestor snökuk, det ni! (Inte för att man kan slå Backas traditionssnopp på fotbollsplanen.) Ni kan ju tänka er att jag skrattade när jag såg den. Sedan var det några tjejer som täckte den svenska tanten med snö, men de var bussiga nog att slänga på henne en halsduk.

Idag åker jag upp och hoppas att det inte ska bli några förseningar och skit nu på grund av "snökaoset". Fick ett underbart sms av Sara imorse där hon välkomnade mig hem till 25 minusgrader. Känns fett motför Växjös lama 8 minus. (Eeeeeeeeller så inte.) Snart ses vi!

Var tvungen att slänga in en bild på Christoffer som är så koncentrerad när han färgar mitt hår. Haha! Robert var förstås framme med kameran för att föreviga detta ögonblick. Love it!

Inga kommentarer: